Dla biznesu
Zarządzanie przez wartości, tworzenie klimatu współodpowiedzialności, przyjmowanie świadomych postaw komunikacyjnych… Korzystanie z konkretnych matryc ułatwiających porozumienie, czyli z praktycznych wskazówek: jak mówić i słuchać, by robić to skutecznie, a przy okazji z empatyczną uważnością na siebie i innych. Tym inspiruje mnie w szkoleniach z komunikacji filozofia Nonviolent Communication. Ważną częścią prowadzonych przeze mnie szkoleń jest aspekt samoświadomości i samoregulacji emocjonalnej pracowników. Jako certyfikowany trener uważności uczę zrozumienia jak funkcjonuje umysł, jaki jest jego wpływ na samopoczucie. Celem tych szkoleń jest zwrócenie uwagi na profilaktykę zdrowia fizycznego, emocjonalnego i mentalnego pracowników. Uczą się jak zwiększać odporność i elastyczność psychiczną w obliczu wyzwań i problemów oraz jak się uspokajać i uwalniać napięcie w otoczeniu pełnym pośpiechu, presji i zmienności. Dowiadują się jak świadomie zarządzać energią w sytuacjach kryzysowych oraz monitorować jej stan w każdej chwili poprzez szybką i skuteczną regenerację opartą m.in. na oddechu i pracy z umysłem. Otrzymują informacje o działaniu mechanizmów psychologicznych, które nimi rządzą. Pozwala im to lepiej rozumieć siebie i wprowadzić w życie zawodowe i prywatne uważne i zdrowe nawyki redukowania stresu.
Mindfulness czyli uważność – to najbardziej uznane narzędzia managerów, liderów biznesu i zespołów HR w krajach skandynawskich, które zachęcają do równowagi między życiem osobistym a rozwojem kariery. To odpowiedź na współczesny rynek pracownika poprzez wsparcie zrównoważonego rozwoju indywidualnej ścieżki kariery, a w konsekwencji całej organizacji. Bezpośrednio przekłada się na skuteczność i elastyczność działań oraz zdrowie pracownika, chroni przed wypaleniem zawodowym i sprzyja budowaniu efektywnych relacji w zespołach. Uczy konstruktywnie reagować na przestymulowanie i stres oraz trafnie oceniać sytuację wymagającą podejmowania szybkich decyzji. Trenuje opanowanie, cierpliwość i siłę woli. Wskazuje jak najlepiej zarządzać energią i motywacją. Wprowadza rekomendowane przez światowe autorytety zestawy ćwiczeń budujących dobre nawyki podnoszące odporność emocjonalną i fizyczną (prof. Jon Kabat-Zinn, prof. Mark Williams, prof. Paul Gilbert)
Szczegółowe programy szkoleń każdorazowo tworzę na podstawie rozmowy diagnozującej potrzeby szkoleniowe grupy. Obszary, które są mi bliskie i tematy, które prowadzę z wielką pasją to:
- konstruktywna komunikacja w biznesie
- psychologiczne aspekty zarządzania
- informacja zwrotna jako system wzmocnień i motywacji
- budowanie zespołu na bazie jego różnorodności
- typologia temperamentu a potencjał i zasoby pracowników
- inteligencja emocjonalna w praktyce
- asertywność jako sztuka dbania o siebie
- zarządzanie stresem i konfliktem
- mindfulness w życiu i biznesie
- zapobieganie wypaleniu zawodowemu i depresji
Koszt szkolenia – ustalany każdorazowo przy formułowaniu tematu i określaniu liczby godzin.